Wyświetl większą mapę

1. OGRODZENIE OBOK TERMINALA

Doskonałe miejsce do fotografowania maszyn kołujących drogą kołowania Bravo oraz Echo po wylądowaniu na drodze startowej 27. Stąd także sfotografujemy maszyny stojące na kilku ostatnich miejscach postojowych płyty postojowej nr 1. Parkują tu wszystkie maszyny heavy, jak np. Boeingi 747 czy Iły-76. Miejsce jest korzystne dla fotografujących właściwie o każdej porze dnia, a także w nocy, dzięki dobremu oświetleniu płyty postojowej oraz niedużej odległości do znajdujących się na niej maszyn.

2. TERMINAL B - TARAS WIDOKOWY

Najdłuższy taras widokowy w Polsce (mierzący 180 metrów długości) to świetne miejsce dla spotterów ceniących sobie komfort, lecz także dla tych bardziej początkujących, którzy nie znają jeszcze topografii lotniska i nie chcą zapuszczać się w nieznane tereny. Z tarasu widokowego widać właściwie wszystko, niemal całą płytę postojową nr 1, past startowy i drogi kołowania. Podobnie jak w przypadku miejscówki nr 1 można fotografować tu cały dzień (oprócz godzin porannych i wieczornych latem, kiedy Słońce świecące z kierunków północnych może skutecznie uniemożliwić fotografowanie), a przy odrobinie umiejętności, nocą również można zrobić tu świetne zdjęcia.

3. PŁYTA POSTOJOWA NR 3

Ogrodzenie przebiegające wzdłuż Apronu 3 pozwala nam na obserwację i fotografowanie maszyn na niej stojących (od General Aviation po nawet Boeingi 757 DHL) właściwie o każdej porze dnia, ale i nocy, bowiem miejsca postojowe są na tyle dobrze oświetlone, że jest tam jasno niemalże jak za dnia. W zachodniej części ogrodzenia znajduje się brama, dzięki której możemy fotografować kołowania samolotów drogą Echo oraz Foxtrot do drogi startowej 27, lecz w tym przypadku w godzinach popołudniowo - wieczornych może to być utrudnione ze względu na usytuowanie spottera pod Słońce. Z tej miejscówki można również przy dobrych warunkach uchwycić lądowania na RWY27.

4. POLANKA

Polanka wśród gęstego lasu, jedno z ulubionych miejsc spotterów. Fotografujemy stąd maszyny podchodzące do lądowania na pasie 27. Polanka jest na tyle duża, że ustawienie spottera może skutkować różnorodnymi kadrami, zależnie od tego jak duży jest samolot lądujący na EPKT. Przy ładnej pogodzie samoloty są świetnie oświetlone, lecz latem w godzinach porannych i wieczornych Słońce będzie świecić wprost w obiektyw.

5. PODEJŚCIE 27

Miejsce położone 100 metrów na północ od polanki, położone w podobnych okolicznościach natury. Po wejściu na niewielką górkę, samoloty będą przelatywały w zenicie kilkadziesiąt metrów nad naszymi głowami, a ponadto zobaczymy ich przyziemienia na drodze startowej. Krótkie, szerokokątne obiektywy przydadzą się w tym miejscu.

6. RADAR

Rzadko uczęszczane (głównie ze względu na trudny dojazd), ale zdecydowanie jedno z najciekawszych miejsc do spottingu w Pyrzowicach, skąd można fotografować starty i lądowania zarówno z kierunków 09 jak i 27. Co ważne, miejsce jest dobre tylko i wyłącznie w wypadku mocno zachmurzonego nieba, lub latem w godzinach porannych oraz wieczornych, kiedy Słońce jest za naszymi plecami. Do fotografii potrzebny będzie obiektyw o ogniskowej co najmniej 250 mm.

7. PÓŁNOCNA STRONA LOTNISKA

Miejsce do fotografii głównie startów z pasa 27, ale także lądowań na 09. Dogodne warunki oświetleniowe występują analogicznie jak w przypadku miejscówki nr 6. Samoloty startujące z drogi startowej nr 27 pięknie komponują się z infrastrukturą lotniskową w tle, która stamtąd jest świetnie widoczna. Do fotografii potrzebny będzie obiektyw o ogniskowej co najmniej 250mm.

8. PODEJŚCIE 09

Ta miejscówka to tak naprawdę kilka różnych miejsc, w których zależnie od pory dnia czy wiatru możemy uzyskać całkiem różne kadry. Znajdując się na południe od pasa startowego, możemy przemieścić się jakieś 200 metrów na wschód wzdłuż ogrodzenia - wówczas przy operacjach z pasa 09 możemy fotografować przyziemienia oraz kołowania i back-tracki na drodze startowej. To miejsce jest również idealne do uwiecznienia startów z pasa 27. Gdy przejdziemy się w oś pasa, w okolice bramy wjazdowej dla straży pożarnej (uwaga, nie wolno zastawiać wjazdu samochodami!) będziemy mieli widok na pas startowy oraz terminal i płytę postojową nr 1. W przypadku startów dużych maszyn z pasa 27 efekt może być niesamowity. Gdy pójdziemy jeszcze na północną stronę pasa wzdłuż ogrodzenia, możemy z kolei fotografować lądowania maszyn na 09 z terminalem w tle, lecz tylko w porze letniej w godzinach wczesnoporannych lub wieczornych. Generalnie podejście 09 to bardzo różnorodna miejscówka, z bardzo łatwym dojazdem. W tym miejscu spotterzy mogą fotografować samoloty cały dzień niezależnie od pory roku, wystarczy tylko dobrze dobrać sobie miejsce do fotografowania. Z kolei w nocy świetnie widać rozświetlone lotnisko.